Nazilli'deki ilk evimiz

 


Nazilli de babamların oturduğu evler;
  • İlk ev, Aydoğdu Mahallesindeydi.

  • İkinci ev, Çamlıcaddedeki anneannemin eviydi.

  • Üçüncü ev, Petrol Ofis'in üst katındaydı.

  • Dördüncü ev, belediyenin yanındaki Yorgancıların eviydi.

Devamını hatırlayamıyorum...

İlk ev, halamın eviydi. Küçük parkın altındaki sokaktan, batıya doğru dümdüz gidince halamın evine varırdınız (anneannemin kardeşi Nezihe teyzenin evi de oradaydı). (Deveden mahalle çocukları olarak kaçmamız orada cereyan etmişti.)

Fotoğraftaki bisikletin yanındaki kapısı yarı aralık evimizin yanında, büyük bir bahçesi vardı. Babam, bahçede kendimiz için domates ve sebze yetiştirirdi. Geniş bir bahçeydi. Bir sene ramazan, yaz ayına denk gelmişti. Tabi süre uzun olduğu için vakit geçmek bilmiyordu; babamla ben iftar topu patlayana kadar bahçede oyalanmıştık. Bahçenin yanında taş bir mutfak vardı, içinde taş fırın/ocak vardı, galiba annem yemekleri orada yapıyordu.

Bir akşam, annemle babam komşulara gitmişler ve  evin anahtarını yanlarına almayı unutmuşlar. Pencerenin hemen altındaki kanepede yatan beni ve Vasıf'ı uyandıramamışlar (sesleri duyup gelen bekçinin fenerinin ışığını gözüme tutmalarına ve bağırmalarına rağmen). Sonunda babam bahçe duvarından atlayarak kapıyı açmıştı.

Fotoğrafta ben galiba 2 veya 3 yaşlarındayım; ama yukarıda anlattığım olay, daha sonraki bir sene olmuştu.

Comments

Popular posts from this blog

Lise yıllarımda spor hayatım

Halk Sokaktaki Ev

Emin Dedemin Evi